« Sommerzeit ! 夏時間のスタート♪ | トップページ | Eintracht VS SC Freiburg »

㊟フィッシング詐欺=Phishing

Phishing

私が子供の頃の通信手段は手紙あるいは電話しかなく、近くの人に用事があれば、走って用件を伝えに行ったものです。そして「お駄賃」としてお菓子やジュースをもらったり♪それがコミュニケーションで嬉しく楽しかった記憶があります。

そして、時代と共に通信手段も目まぐるしく進化し、手紙をいつしか認る機会も薄れてしまい、メールで簡単にいつでもどこでも誰にでも...。字を見て相手を判断することもできなくなってしまいました。何だか人間関係も薄れていくような...

そんな中、最近私のもとに3度目の怪しい謎のメール!!

毎回、文面は同じ...無反応だからなのか?これも心理戦なのか?

(゚Д゚)ノ(=_=)( ゚曲゚)ヽ(`Д´)ノ

皆さんもご注意ください~ご参考まで内容を公開いたします...

Hello

  I am Mr. James Kalstrom, a senior officer at Charleston International Airport SC. I have contacted you regarding an abandoned diplomatic consignment box and the x-ray scan report box revealed some U.S dollar bill in it which could be approximately 1.3 Million dollars and the official paper of the box indicates your contact details. To confirm you as the authentic beneficiary, do send me your full name, your home address, your mobile tel number and the nearest airport close to you.

  For your information, the box was abandoned by the diplomat who was on transit to your city because he was not able to pay the ATL clearance fee of 3,800dollars. I have taken it upon myself to contact you personally about this abandoned box so that we can transact this as a deal and share the total money 70% for you and 30% for me. As soon as I get the requested detail from you for verification, I will pay the clearance fee and make arrangement for the box to be delivered to you which can be concluded within 4-6hours after confirmation is made and upon your acceptance and willingness to co-operate.

  All communication must be held extremely confidential to ensure a successful delivery.
Send your response to my private email address ( ○○@×× ). I will send you an sms to confirm i got your information.

James Kalstrom
Phishingscams
チャールストン国際空港“James Kalstrom”という人物を装い、私の荷物がX線に引っかかった事に関しての連絡?のようです。
メールの内容は~
対応として$3,800の処分料?が払えなかったので、あなた(私)のための総額の内、あなた(私)70%私(James Kalstrom)30%共有することができるようにこの捨てられたについて個人的に連絡をしている!
だから、私(James Kalstrom)あなた(私)フルネーム自宅の住所、電話番号最も近い空港名を知らせてください
やり取りを成功するために秘密で!
個人的な電子メール・アドレス○○@××あなた(私)の返事を送ってください
私(James Kalstrom)あなた(私)情報得た確認あなた(私)SMS送ります
というストーリーです。
~迷惑メールに登録しメール受信拒否リストに入れましたが、何らかの形でまた届くのかもしれませんね...
でも私の荷物...
と言っているケド、私の名前や住所もわからないとは(^^;

|

« Sommerzeit ! 夏時間のスタート♪ | トップページ | Eintracht VS SC Freiburg »

つぶやき日記」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)


コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。



トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/1076394/56268358

この記事へのトラックバック一覧です: ㊟フィッシング詐欺=Phishing:

« Sommerzeit ! 夏時間のスタート♪ | トップページ | Eintracht VS SC Freiburg »